Translate

dinsdag 3 december 2013

December

De laatste maand  van het jaar is al weer begonnen!!
Wat is de tijd snel gegaan afgelopen jaar.
We wonen nu al weer ruim 3 maanden in Frankrijk.
Het Franse leven is inmiddels ons 'gewone' leven aan het worden.
Hier alleen geen sinterklaas over 2 nachtjes, maar alles al volop in de kerstsfeer.
Ieder weekend is er wel ergens een kerstmarkt.
Alleen, stel je er niet al te veel bij voor, meestal zijn het maar een paar kraampjes.
Maar er komt wel altijd volk op af.

Bij Thomas op school begint ook alles en iedereen in kerstsfeer te komen.
En net zoals in NL, wordt ook hier de nodige hulp van de ouders gevraagd.
Afgelopen vrijdag had Thomas een zang-/dansvoorstelling met na afloop diner voor ouders en kinderen.
Ik had chocolade//walnotentaart gebakken voor het dessert.

 
Vervolgens ben ik samen met mijn buurvrouw het hele weekend achter de naaimachine gekropen om tasjes te naaien.
Deze worden a.s.  zondag verkocht op de kerstmarkt, school staat daar ook met een kraampje.
De opbrengst wordt gebruikt om volgend voorjaar een paar dagen op schoolkamp te gaan.
Dus jullie zullen begrijpen dat ik me zeker niet verveel!!
Tussendoor ook nog even naar een kerstverkoop geweest bij een kruidenwinkeltje.
Ze verkopen daar meer dan 200 verschillende soorten kruiden, zout en peper!
Echt een super schattig winkeltje, in een verder uitgestorven dorpje.......Het bestaat hier nog.

Komend weekend komt Paul weer deze kant op, met het vliegtuig.
Dus zaterdagavond met de kids richting Toulouse om hem op te halen.
En over 2 1/2 week is het al kerstvakantie, dan gaan we weer voor ruim een week naar NL.
Even bijkletsen met familie, vrienden en bekenden!


 


1 opmerking:

  1. Nou die taart ziet er heerlijk uit hoor, wil het recept wel als je in Bussum bent! En dan die schattige tasjes, had je daar "verborgen talent" voor of was je altijd al handig met de naaimachine? In ieder geval zien ze er zeer professioneel uit en zullen dus Zondag zeker verkocht worden. Wat het kruidenwinkeltje betreft denk ik dat het zeker schattig is, maar POMONA biedt mij ook genoeg en dan ben ik blij dat AH, de slager etc. ook in de buurt zijn. CONCLUSIE: "wij zouden niet meer wennen aan minder comfort, Zijn daar te oud voor, maar charmant is het zeker! Gezellig dat Paul het weekend komt hè, ik denk dat hij het hier wel heeft gehad op dit moment, het is zo vroeg donker en bij donker gaat hij 's-morgens ook weg, dus knap saai lijkt mij. Nou en dan komen jullie al weer bijna "Kerst" vieren, Gezellig hoor, tot gauw dus maar. Liefs voor jullie uit Bussum van Loes & Jaro.

    BeantwoordenVerwijderen