Translate

dinsdag 17 september 2013

Ritme

Inmiddels zijn we bijna 3 weken in Frankrijk, al voelt het al veel langer!
We beginnen allemaal in het ritme te komen dat van ons verwacht wordt.
Voor Marit betekent het door de week vooral vroeg opstaan, om 8 uur gaat de schoolbus uit Lherm.
Thomas hoeft pas een uur later bij de bus te zijn.
In het weekend kunnen we allemaal weer even bijkomen en de batterij opladen voor de nieuwe week.
Want alle nieuwe indrukken, de vreemde taal, het andere schoolsysteem, het is behoorlijk wennen!
Maar wat ben ik trots op mijn 2 schatten, ze slaan zich er dapper doorheen.
Vanaf deze week krijgen ze extra bijlessen Frans, 2 halve dagen per week!
Thomas gaat dan naar de school van Marit, dus dan kunnen ze elkaar ook een beetje helpen.
Ook voor mij is het Franse ritme wennen, maar.........ik neem het zoals het komt.
Vanochtend bijvoorbeeld, ik moest voor school nog een bewijs halen bij de bank dat de kinderen verzekerd zijn.
Dus ik naar de bank, 20 minuten met de auto.
Goed geoefend op mijn Franse tekst, dus ze begreep precies wat ik bedoelde.
Ze ging het natuurlijk gelijk voor me in orde maken, dacht ik...........
Na een paar minuten kwam ze terug uit haar kantoortje, ja hoor, ze gaat het printen.........ik kan het morgen ophalen!!!
Maar o.k., merci et.... a demain.
Binnen 5 minuten stond ik weer buiten en morgen heb ik gewoon weer eenzelfde ritje.
Ach, de natuur is prachtig, geen files en af en toe een overstekend hertje.....ik klaag niet!!
Vanmiddag komt de monteur om internet en telefoon aan te sluiten. Vorige week al de livebox opgehaald en een telefoonnummer gekozen.
Maar........het werkt pas over 10 dagen!
Heerlijk, dat ritme........

1 opmerking:

  1. Ik geniet van je berichten, maar kan niet wachten op foto's.
    Succes met hert acclimatiseren.
    Warme groet.

    BeantwoordenVerwijderen